[O1] 1997 GLX 1.6 benzyna - zgasła i nie chce zapalić :

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aaciulek
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] 1997 GLX 1.6 benzyna - zgasła i nie chce zapalić :

    sew1981,
    Ja to sobie tłumaczę tak:
    przedlift - jest zwarty i jakby stworzony do designu scoutowego,
    po face lifcie - jest taki trochę "rozlazły", mało spójny - myślę, że to "problem" zaciągniętych reflektorów na błotnik....

    Ale ani jednym, ani drugim bym nie pogardził.

    Tak, czy inaczej. Nie mogę przeboleć, że Scouta nie można zamówić.
  • kkasperc
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    [O1] 1997 GLX 1.6 benzyna - zgasła i nie chce zapalić :

    Witam,
    Włączyłem auto, silnik chodził bez problemu. Gdy chciałem ruszyć auto zgasło.
    Najpierw myślałem, że to bezpiecznik pompy paliwa w panelu bezpieczników przy drzwiach kierowcy - sprawdziłem ale to nie to. Po przekręceniu stacyjki słyszę 3 sek dźwięk jakby jakiś siłownik działa - chyba to włączenie pompy paliwa, czy mam rację?. Dźwięk był od zawsze. Poza tym po próbie uruchomienia auta z rury wydechowej czuć benzynę - na tej podstawie szacuję, że to raczej nic z układem paliwowym, czy dobrze?
    1. Czy w komorze silnika prócz 3 bezpieczników bezpośrednio na akumulatorze są jakieś inne bezpieczniki?
    2. Mam interface Elm327 oraz program EasyObdII, czy za pomocą tego programu odczytam jakieś dane z tego rocznika auta?
    3. Moje odczucia są takie jakby nie było iskry, zapłonu coś takiego - co jako laik mogę samodzielnie sprawdzić?
    4. Znacie warsztat w Łodzi na Bałutach w okolicach Włókniarzy/Limanowskiego, który by w sobotę zdiagnozował a najlepiej jeszcze usnął usterkę? Warsztat na Polnej jest w sobotę nieczynny, na ASO mnie nie stać.

    Jakieś pomysły?

    Update:

    Właśnie wróciłem z garażu. Nie wychodzi napięci z cewki a przynajmniej
    nie na tyle duże by była iskra.
    Jutro pójdę z mernikiem i spradzę czy
    napięcie dochodzi do cewki.
    Chcę wypiąć kostkę dochodzącą do cewki i szukać 12V czy dobrze kombinuję?
    Sprawdziłem bezpieczniki - wyglądają ok, zastanawiam się czy to nie
    któryś z przekaźników ale tego pewnie nie sprawdzę samodzielnie.
    Zastanawiam się również czy to nie imobilajzer

    Komentarz

    • adam-karol
      Classic
      • 2012
      • 36

      #3
      Witam Kolego
      Myśle, że immobilizer w Twoim przypadku odpada, bo wówczas auto by odpalało i po 2-3 sekundach gasło. Bynajmniej miałem tak w drugim aucie, gdy broił mi immobilizer.
      Problemu szukałbym w dwóch miejscach:
      1. Odkręć cewkę od nadwozia i obejrzyj dokładnie czy nie ma żadnego pęknięcia. Jeśli masz znajomego, który dysponuje Octavią, Seatem, Golfem bądź innym autem z tym silnikiem, warto podmienić cewkę i wtedy spróbować.
      2. Sprawdź palec i kopułę czy dochodzi tam napięcie.
      3. Co do bezpieczników, to nie dam sobie ręki uciąć, ale ja zawsze widzę tylko ten na akumulatorze i te w skrzynce bezpiecznikowej.
      4. Słyszałem też o problemach ze stacyjką. Poszukaj na forum, bo ktoś już pisał o tym.

      Ale mimo wszystko stawiałbym na cewkę - u mnie tak było, ale auto stanęło w deszczowy dzień. Cewka miała pęknięcie izolacji około 1cm.

      Co do tego dźwięku 3 sekundowego, to jeśli dobiega spod tylnej kanapy, po stronie pasażera, to znaczy, że pompka działa, jeśli raczej spod maski, to słychać jakiś przekaźnik. Ale dźwięk pompki jest wyraźnie głośniejszy.

      Powodzenia!
      Octavia 1.6 AEE + LPG
      Uniden 520xl + Lemm AT-1200 na uchwycie

      Komentarz

      • kkasperc
        Classic
        • 2009
        • 3

        #4
        Dzięki, z rana sprawdzę cewkę,
        Wkład stacyjki miałem wymieniany ze 4 lata temu objaw miałem taki, że rozłączał napięcie w trakcie jazdy. Po drugim razie, gdy straciłem wspomaganie i moc przy skręcie w lewo wymieniłem

        Komentarz

        • marcin1
          Ambiente
          • 2009
          • 105
          • Octavia I combi (1U5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          kkasperc, miałem u siebie takie objawy ja obstawiam cewkę ewentualnie czujnik halla, u mnie byłą wina cewki nawet pod czas jazdy zgasł i już nie odpalał
          Skoda

          Komentarz

          Pracuję...